další vzdělávání pedagogů
LÁTKOVÁ PREVENCEakreditované kurzy DVPP:
- Prevence užívání tabáku, marihuany a alkoholu
- Základní kurz pro primární prevenci užívání alkoholu (10 h)
- Základní kurz pro primární prevenci užívání alkoholu s e-learningem (6 h e-learningu + 5 h prezenčně)
- Základní kurz pro primární prevenci užívání tabáku a marihuany (10 h)
- Základní kurz pro primární prevenci užívání tabáku a marihuany s e-learningem (6 h e-learningu + 5 h prezenčně)
Základní kurz pro primární prevenci užívání alkoholu
Vzdělávací cíle:
- Účastník kurzu si osvojí základní evidence-based informace týkající se tématu alkoholu využitelné pro školskou primární prevenci.
- Účastník kurzu dovede vysvětlit souvislosti týkající se vlivu alkoholu na jednotlivé komponenty zdraví dle bio-psycho-sociálního modelu a také některé společenské, rodinné a psychologické souvislosti užívání alkoholu.
- Účastník kurzu získá představu, jak předávat osvojené informace adekvátní formou vzhledem ke konkrétní věkové skupině a jakým způsobem vést komunikaci týkající se rizikového užívání alkoholu.
- Účastník kurzu získá náhled na možnosti, jakými způsoby lze řešit potenciální problémové situace užívání alkoholu u dětí a adolescentů ve školském kontextu v rámci platné legislativy.
- Účastník kurzu si osvojí tři metody kritického myšlení, které je možné použít ve školské primární prevenci užívání alkoholu či během výuky.
Na základě zkušeností účastníků kurzu a zkušeností odborného garanta kurzu dojde k reflexi problémů, se kterými se pedagogové mohou nejčastěji setkat v souvislosti s rizikovým užíváním alkoholu u adolescentů a budou navrženy postupy, kterými je možné potenciálně problematické situace řešit s ohledem na platnou legislativu a psychologii dětí.
Základní kurz pro primární prevenci užívání tabáku a marihuany
Vzdělávací cíle:
- Účastník kurzu si osvojí základní evidence-based informace týkající se problematiky tabáku a marihuany využitelné pro školskou primární prevenci.
- Účastník kurzu dovede vysvětlit souvislosti týkající se vlivu tabáku a marihuany na jednotlivé komponenty zdraví dle bio-psycho-sociálního modelu a také některé společenské, rodinné a psychologické souvislosti užívání těchto látek.
- Účastník kurzu získá představu, jak předávat osvojené informace adekvátní formou vzhledem ke konkrétní věkové skupině a jakým způsobem vést komunikaci týkající se rizikového užívání tabáku a marihuany.
- Účastník kurzu získá náhled na možnosti, jakými způsoby lze řešit potenciální problémové situace užívání tabáku a marihuany u dětí a adolescentů ve školském kontextu v rámci platné legislativy.
- Účastník kurzu si osvojí čtyři techniky, které je možné použít ve školské primární prevenci užívání tabáku a marihuany či během výuky.
Účastníkům kurzu budou nabídnuty čtyři techniky, které lze využít v rámci programu specifické školské primární prevence užívání tabáku a marihuany. Každou metodu si účastníci zkusí zadat a poté dojde k přehrání modelové situace, ve které si účastníci kurzu vyzkouší vedení konkrétní techniky. Bude následovat reflexe se zaměřením na možnosti využití představených technik.
Komplexní kurz pro primární prevenci užívání tabáku, marihuany a alkoholu
Vzdělávací cíle:
- Osvojení si evidence-based informací týkajících se tématu alkoholu, tabáku a marihuany.
- a) Účastník kurzu umí vysvětlit souvislosti týkající se vlivu alkoholu, tabáku a marihuany na jednotlivé komponenty zdraví dle bio-psycho-sociálního modelu.
- b) Účastník kurzu rozumí společenským, rodinným a psychologickým souvislostem užívání alkoholu, tabáku a marihuany.
- Získání dovednosti předávat osvojené informace adekvátní formou vzhledem k dané cílové skupině.
- a) Účastník kurzu má základní znalosti vývojové psychologie v kontextu rizikových a protektivních faktorů užívání alkoholu, tabáku a marihuany u dětí a dospívajících.
- b) Účastník kurzu umí na základní úrovni vést reflexe týkající se témat užívání alkoholu, tabáku a marihuany u dětí a adolescentů.
- Získání základních dovedností nutných k úspěšnému vedení školských programů primární prevence užívání alkoholu, tabáku a marihuany.
- Osvojení si práce s konkrétními technikami využívanými v programech školské primární prevence užívání alkoholu, tabáku a marihuany.
Základní kurz pro primární prevenci užívání alkoholu s e-learningem
Vzdělávací cíle:
- Účastník kurzu si osvojí základní evidence-based informace týkající se tématu alkoholu využitelné pro školskou primární prevenci.
- Účastník kurzu dovede vysvětlit souvislosti týkající se vlivu alkoholu na jednotlivé komponenty zdraví dle bio-psycho-sociálního modelu a také některé společenské, rodinné a psychologické souvislosti užívání alkoholu.
- Účastník kurzu získá představu, jak předávat osvojené informace adekvátní formou vzhledem ke konkrétní věkové skupině a jakým způsobem vést komunikaci týkající se rizikového užívání alkoholu.
- Účastník kurzu získá náhled na možnosti, jakými způsoby lze řešit potenciální problémové situace užívání alkoholu u dětí a adolescentů ve školském kontextu v rámci platné legislativy.
- Účastník kurzu si osvojí tři metody kritického myšlení, které je možné použít ve školské primární prevenci užívání alkoholu či během výuky.
Na základě zkušeností účastníků kurzu a zkušeností odborného garanta kurzu dojde k reflexi problémů, se kterými se pedagogové mohou nejčastěji setkat v souvislosti s rizikovým užíváním alkoholu u adolescentů a budou navrženy postupy, kterými je možné potenciálně problematické situace řešit s ohledem na platnou legislativu a psychologii dětí.
Základní kurz pro primární prevenci užívání tabáku a marihuany s e-learningem
Vzdělávací cíle:
- Účastník kurzu si osvojí základní evidence-based informace týkající se problematiky tabáku a marihuany využitelné pro školskou primární prevenci.
- Účastník kurzu dovede vysvětlit souvislosti týkající se vlivu tabáku a marihuany na jednotlivé komponenty zdraví dle bio-psycho-sociálního modelu a také některé společenské, rodinné a psychologické souvislosti užívání těchto látek.
- Účastník kurzu získá představu, jak předávat osvojené informace adekvátní formou vzhledem ke konkrétní věkové skupině a jakým způsobem vést komunikaci týkající se rizikového užívání tabáku a marihuany.
- Účastník kurzu získá náhled na možnosti, jakými způsoby lze řešit potenciální problémové situace užívání tabáku a marihuany u dětí a adolescentů ve školském kontextu v rámci platné legislativy.
- Účastník kurzu navrhnou preventivní aktivity v rámci své aprobace, které je možné použít ve školské primární prevenci užívání tabáku a marihuany či během výuky.
- Účastníci se seznámí s principy krátké pedagogické intervence u žáků, kteří experimentují či užívají tabák nebo marihuanu.
Účastníci se seznámí s principy a postupem vedení krátké intervence směrem k žákům, kteří experimentují či užívají tabák nebo marihuanu. Účastníci využijí svá portfolia vytvořená v e-learningové části a ve dvou skupinách si je vyzkouší zadat, krátce realizovat a reflektovat. Každý lektor bude pracovat s jednou skupinou a následně ji provede metareflexí.